Portfolio

Opdrachten die ik gedaan heb

Om een indruk te geven van mijn rol in projecten die ik gedaan heb, vind je hieronder een korte omschrijving.

VODAFONE ZIGGO
Okt 16 – Mei 17 / Projectmanager (Business Intelligence)
Voor de afdeling Network & Technology heb ik als projectmanager een dashboard en meerdere operationele rapportages gerealiseerd. Ik begeleidde daarbij een team van 12 professionals in meerdere disciplines. Daarbij was ik de schakel tussen business en IT. Een complexe rol, omdat alles vanaf scratch verzonnen moest worden en tevens de samengang van Vodafone en Ziggo gaande was.

3 RECLASSERINGSORGANISATIES NEDERLAND
Okt 15 – Sep 16 / Projectmanager
Het doel van het DiDo 3RO project was de implementatie van een nieuwe werkwijze, waarmee documenten digitaal verwerkt en gearchiveerd worden. Ik begeleidde het software implementatie proces vanaf verwerving en contractering via proces analyse tot uitrol naar meer dan 20 locaties en regio’s in Nederland. Samen met een groot projectteam bereidde ik dit voor. Tevens was ik verantwoordelijk voor scope, tijd en financiën.

TRANSLINK SYSTEMS
Jan 16 – Sep 16 / Projectmanager
Doel van het project was het saldo op verlopen kaarten terug te krijgen bij de reiziger. Dit deed ik in samenwerking met vervoerders en consumentenorganisaties. Het politiek gevoelige onderwerp vereiste van mij het doorgronden van de belangen en communicatie skills om iedereen op één lijn te krijgen.

COÖPERATIE VGZ
Jan 15 – Feb 16 / Business informatie analist
Vanuit de afdeling Commercie worden verschillende projecten door de
business informatie analist gestart en begeleid. Zo heb ik de requirements opgesteld voor werkgeversomgeving vanwege het uitfaseren van het middleware OHISS. De werkelijk wensen van Commercie inzichtelijk maken en de afstemming met de multi disciplinaire teams (Agile/Scrum werkmethodiek) was daarbij uitermate belangrijk.

ZORG EN ZEKERHEID
Feb 14– Nov 14 / Projectmanager
Verantwoordelijk voor een deel van het programma Digitaal Zaken
Doen 2014. Ten behoeve van de commerciële ambities realiseerde dit Programma de technische aanpassingen aan de website, Mijnomgeving, Front- en Back-Office en Datawarehouse. Ik was een verbindende schakel tussen besluitvorming en uitvoering; ik maakte besluitvorming door Commercie mogelijk door inzicht te geven in de consequenties voor ICT door de impact te overzien in het totale applicatielandschap. Vervolgens heb ik samen met mijn team enkele van de gekozen aanpassingen gerealiseerd. Waaronder het upgraden van front- en back-end applicaties en de website.

Oa Skyguide, het air traffic control center van Zwitserland
Okt 12 – Apr 13 / Internationaal projectmanager
Bij skyguide werd de Quintiq planningssoftware geïmplementeerd. Samen met de klant heb ik het projectplan geschreven en het project geïnitialiseerd.
Mijn verantwoordelijkheden hierin waren dat ik voldoende en capabele resources tot mijn beschikking had, de planning had afgestemd met de opdrachtgever en zorgde dat deadlines gehaald werden binnen het afgesproken budget.
Veranderingen in scope werden na overleg door mij vastgelegd in change request en verder afgestemd en ingepland met de organisaties.
De eerste fases waar Anna betrokken is geweest zijn opgeleverd binnen budget en planning. Het complete maatwerk is vastgelegd in documenten waarna de ontwikkelaars het konden bouwen.

ADMIRAAL DE RUYTER, ELKERLIEK EN AMPHIA ZIEKENHUIS
Aau 10 – Feb 12 / SCRUM Master en projectmanager BI Twin/Geniq
Binnen deze ziekenhuizen liep of werd gestart met het implementeren van een PoC van één van de business intelligence producten van PinkRoccade Healthcare. Op dat moment was het product vol in ontwikkeling. Waarbij de ontwikkeling werd uitgevoerd volgens de Agile Scrum methodiek. Mijn rol als ScrumMaster was om de wensen van de klant goed op een rijtje te krijgen en deze door te vertalen in het interne Scrum ontwikkelproces. Daarin stuurde ik de ontwikkelaars en consultants aan, hield dagelijkse stand-ups en stemde af met product-owner over prioriteiten.
Daarnaast coördineerde ik de uitrol van de PoC bij deze klanten in de rol van projectleider.